Sport od wielu lat wykorzystywany jest jako biznes. Szczególnie widać to na przykładzie piłki nożnej. W zaledwie przeciągu kilkunastu lat obracane tak kwoty wzrosły o kilkaset procent. Kluby kupują piłkarzy za coraz większe pieniądze, a sami zawodnicy otrzymują coraz większe wynagrodzenie. To tylko pokazuje, jak duże znaczenie odgrywa marketing w sporcie i z jak dużymi pieniędzmi jest on związany.
Jednak marketing sportowy można zauważyć również w wielu innych dyscyplinach. Co więcej, także na niższych szczeblach rywalizacji. Firmy bardzo chętnie umieszczają swoją reklamę na koszulkach zespołu czy też na banerach reklamowych, które dostępne są wokół danego wydarzenia sportowego. W zasadzie jest to w pełni zrozumiałe, ponieważ przedsiębiorstwo decydujące się na taką reklamę może bardzo wiele zyskać. Nie ma co ukrywać, że w dzisiejszych czasach wydarzenia sportowe przyciągają niejednokrotnie miliony odbiorców przed telewizory oraz na stadiony. Stąd też grupa odbiorców jest wręcz kolosalna. Profesjonaliści potrafią wykorzystać marketing w sporcie na wiele różnych sposobów. Wydaje się, że z każdym kolejnym rokiem ich zagrywki są coraz bardziej kreatywne, dzięki czemu reklamy związane ze sportem docierają do coraz szerszego grona odbiorców.
Wydarzenia sportowe od zawsze gromadzą wokół siebie mnóstwo zainteresowanych osób. Stąd też reklamodawcy chcą wykorzystać ten fakt jak najlepiej. Firmy bardzo często wykupują miejsce reklamowe na koszulkach bądź nawet nabywają prawa do nazwy stadionu.