Przed rozpoczęciem jakiejkolwiek kampanii marketingowej warto by było dokładnie określić, jaką ilość pieniędzy chce się na nią przeznaczyć. Trzeba po prostu określić budżet na marketing internetowy. Ustalić, jaka część firmowych pieniędzy pójdzie na jego promocję, rozważając tutaj różne opcje. Ile zatem może kosztować tak popularna w tym momencie reklama w social mediach? Czy nowe i młode firmy, które nie dysponują jeszcze jakimiś niesamowitymi pieniędzmi, będą w stanie sobie na nią pozwolić?
W przypadku reklamy w social media nie da się chyba ustalić nawet takiej uśrednionej stawki. Można za nią zapłacić zaledwie kilka złotych, jak i kilkaset tysięcy złotych. Świadczy to jednak o wysokiej elastyczności tej formy reklamy. Niemalże każdy przedsiębiorca jest w stanie dopasować ją do swojej firmy i jej aktualnych możliwości finansowych. Budżet warto więc początkowo określić, zanim zacznie się jakkolwiek działać z reklamą. Mimo wszystko powinien on wynosić przynajmniej te kilkaset złotych na miesiąc. Za tę cenę da się już powoli, ale sumiennie pozyskiwać nowych klientów.
Z czasem, gdy firma będzie się już rozrastać, jej właściciel powinien momentalnie zacząć wkładać większe pieniądze w marketing internetowy. Oczywiście niektórzy twierdzą, że są w stanie promować biznesy w ten sposób zupełnie za darmo, ale w praktyce zwykle okazuje się to albo nierealne, albo przynajmniej bardzo ciężkie. Kwota rzędu trzystu czy czterystu złotych także nie pozwoli na stworzenie naprawdę efektywnej kampanii. W przypadku reklamy należy więc liczyć się z comiesięcznymi wydatkami rzędu przynajmniej tych kilku tysięcy złotych.