Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś

Jak napisać CV, aby dostać dobrą pracę?

30 kwietnia 2021 jak napisać CV


CV to najważniejszy dokument, którym posługuje się kandydat na rynku pracy. Jest to streszczenie życia zawodowego kandydata. Od tego, czy CV będzie napisane profesjonalnie, może zależeć sukces albo porażka w procesie aplikacyjnym.

Jak zrobić dobre wrażenie na pracodawcy?

Dla wielu pracodawców najważniejsze jest, aby CV było napisane w sposób prosty i przejrzysty. Nadmiar ozdobników nie jest mile widziany, chyba że chodzi o stanowiska wymagające kreatywności, czyli na przykład pracę w agencji reklamowej. Jeśli chodzi o zwyczajne stanowiska, prace biurowe i prace fizyczne, klasyczne CV napisane w edytorze tekstu na komputerze, w zupełności wystarczy. Czasem kandydaci próbują na siłę popisać się i używają w swoim dokumencie różnych kolorów i czcionek. Taki chaos może dekoncentrować przyszłego pracodawcę i nie zrobić dobrego wrażenia.

Dobre CV od podstaw

Jak napisać CV? Kandydat, który wraca na rynek pracy po kilkunastu latach, może mieć z tym ogromny problem. W tej sytuacji bardzo dobrym pomysłem jest skorzystanie z wyspecjalizowanych agencji, które oferują pomoc w tym zakresie. Specjalista do spraw HR, specjalista do spraw procesu rekrutacyjnego, krytycznym okiem spojrzy na dokument, wychwyci wszystkie mocne i słabe strony. Dzięki temu kandydat będzie wiedział, nad czym może jeszcze popracować. Niektóre agencje oferują przygotowanie CV od podstaw, a inne jedynie konsultację. Tak czy inaczej kandydat sporo zyska na takiej pomocy. Nie warto pokazywać niewłaściwie napisanego CV rekruterowi. Może to skreślić kandydata już na samym początku procesu, a przecież nadzieje i oczekiwania są inne.

Szukanie pracy

Proces szukania nowej pracy bywa bardzo stresujący. Czasami ktoś ma duże zobowiązania finansowe, musi płacić raty kredytu i po prostu nie może pozwolić sobie na wielomiesięczne poszukiwania. Dlatego też warto od razu zaangażować się w pełni, przygotować najlepsze CV i sporo dowiedzieć się o firmie, do której kandydat założył dokumenty aplikacyjne. Podczas rozmowy z osobą rekrutującą można w ten sposób naprawdę sporo zyskać. Pracodawca na pewno będzie zadowolony, że kandydat zdobył niezbędną wiedzę o firmie. Takie detale zawsze świadczą na korzyść kandydata. Eksperci radzą, aby na rozmowie kwalifikacyjnej nie sprawiać wrażenia osoby zdesperowanej, która przyjmie każdą ofertę. W tej sytuacji można otrzymać wynagrodzenie znacznie poniżej swoich oczekiwań. Warto zatem zorientować się, jakie stawki obowiązują w danej branży i na danym stanowisku pracy i trzymać się tych ustaleń.

Zespoły zdalne

Redakcja hrexecutive.pl

Hrexecutive – blog o branży GR, biznesie i pracy. Interesuje Cię praca w HR? Tu znajdziesz wszystkie najpotrzebniejsze informacje. Zapraszamy

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

błędy inwestorów
Agencja Worksol
Organizacja konferencji

Jesteś zainteresowany reklamą?