Media społecznościowe ewoluują na naszych oczach. W tych przemianach z pewnością prym wiedzie Facebook, który oferuje użytkownikom coraz bardziej innowacyjne funkcjonalności. Od dłuższego czasu możliwa jest sprzedaż na Facebooku. Portal udostępnia narzędzia służące zarówno do sprzedaży okazyjnej, stanowiące konkurencję dla portali ogłoszeniowych, jak również dla biznesu e-commerce. W jaki sposób sprzedawać na Facebooku?
Okazyjna sprzedaż na Facebooku – Marketplace
Marketplace to narzędzie skierowane do prywatnych użytkowników Facebooka, którzy pragną umieścić na platformie drobne ogłoszenia sprzedażowe. Zasada działania usługi jest bardzo zbliżona do portali ogłoszeniowych. W ten sposób użytkownicy pozbywają się na przykład używanych sprzętów domowych, odzieży, przedmiotów kolekcjonerskich, niepotrzebnej elektroniki, Innymi słowy wszystkiego, co stało się dla nich bezużyteczne, ale ma szansę znaleźć nowego właściciela. Warto rozważyć umieszczanie ogłoszeń właśnie w ten sposób ze względu na ich potencjalnie duży zasięg.
Sklep internetowy na Facebooku
Jednak obecnie Facebook stał się także pełnoprawnym narzędziem pozwalającym prowadzić biznes e-commerce, na przykład jako uzupełnienie sklepu internetowego bądź rozwiązanie optymalne na start. Rozpoczęcie sprzedaży w ten sposób jest bardzo proste. Wystarczy założyć stronę i sklep firmowy. Oferta sklepu może być prezentowana bezpośrednio na facebookowym profilu. Użytkownicy doceniają także fakt, że konto firmowe może być zintegrowane z kontem prowadzonym na Instagramie, co ułatwia komunikację z odbiorcami. Nie wolno zapomnieć, że Facebook stanowi także doskonałe narzędzie reklamowe. Przekazy tworzone na Facebooku mogą zostać ściśle spersonalizowane dla konkretnej grupy odbiorców, którzy powinni być zainteresowani ofertą. Prowadzenie sklepu internetowego w ten sposób jest darmowe, co stanowi kolejny atut.
W przypadku bardziej zaawansowanego biznesu e-commerce, prowadzony sklep internetowy może zostać zintegrowany z Facebookiem. Wówczas katalog sprzedażowy trafi na portal społecznościowy automatycznie wraz z informacjami o produktach, ich cenami i zdjęciami. Interfejs sklepu prowadzonego na Facebooku podlega dość znacznej edycji, dlatego łatwo go dostosować do preferencji odbiorców, dbając przy tym o ich wygodę.
Live Commerce – sprzedaż angażująca klientów
Kolejnym ciekawym modelem sprzedaży na Facebooku jest sprzedaż podczas live’ów, która kryje się pod pojęciem Live Commerce. Rozwiązanie szczególnie często wykorzystuje się w branży modowej i odzieżowej. Przedmioty oferowane odbiorcom są prezentowane w trakcie transmisji live, a klienci mogą dokonać natychmiastowych zakupów. Wielu odbiorców uważa taki model za ciekawy i angażujący.
Sprzedaż na Facebooku – dostępne metody płatności
Jak prezentuje się kwestia płatności w biznesie prowadzonym na Facebooku? Niegdyś wymagały one skomplikowanych przekierowań, co mogło zniechęcać potencjalnych klientów. Obecnie operator płatności online Przelewy24 – P24 – z myślą o sprzedających na Facebooku wprowadził specjalną usługę. Dodanie płatności nie wymaga już korzystania z modułów sklepów internetowych i jakichkolwiek przekierowań. Ofertę można prezentować bezpośrednio na stronie, a klienci nią zainteresowani mają do wyboru przyjazne metody płatności.
Więcej na temat korzystnych płatności dla e-commerce można przeczytać na stronie: https://www.przelewy24.pl/.